NLP Manažerská akademie se věnuje nejdůležitějším oblastem manažerské praxe a doplňuje je o techniky NLP, které zajišťují rychlou a efektivní změnu a dosahování maximálních výsledků za minimum času.
Výcvik je zaměřen nejen na získání teoretických znalostí, ale hlavně na praktickou aplikaci jednotlivých manažerských technik obohacených o postupy Neuro-lingvistického programování. Některé z nich vychází z klasických manažerských technik, další jsou založeny jen a pouze na implementaci moderních technik a nástrojů NLP do celosvětově nového trendu NLP soft skills.
Cíle výcviku
• Zefektivnit a zkvalitnit komunikaci s druhými osobami pomocí porozumění jejich tendencím k jednání a základním motivátorům.
• Použít jednotlivé styly vedení lidí na základě jejich zkušeností s danou problematikou.
• Aplikovat NLP koučovací jazykové vzorce k rozvoji svěřeného obchodního týmu.
• Porozumět mentálním strategiím a motivacím členů týmu a umět na ně správně reagovat.
• Dokázat rychle vybudovat důvěru s jakoukoliv osobou v komunikaci.
• Získat během krátké chvíle mimořádné naladění na jakoukoliv osobu.
• Číst řeč těla a jiné neverbální projevy ostatních lidí a naučit se ovlivnit svoji komunikaci směrem k nim.
• Pochopit hlubší motivaci jednotlivých osob, která řídí proces jejich rozhodování a urychlit tento proces.
• Ovlivňovat ostatní a působit přitom dojmem zdánlivě nestranného.
• Identifikovat motivační faktory ostatních a aplikovat takové postupy, které povedou ke zvýšení vnitřní motivace členů týmu.
• Přizpůsobit se různým typům osobností pomocí aplikace NLP typologie a metaprogramů.
• Aktivně ovlivňovat svůj vlastní vnitřní postoj a zajistit tím dosažení požadovaných výsledků.
• Umět zaujmout, získat ostatní na svoji stranu a efektivně prodat své názory.
• Získat větší flexibilitu ve svém přístupu.
• Stanovovat priority, plánovat a pracovat s časem.
• Identifikovat komunikační styl druhých a vědět, jak s nimi jednat.
• Přizpůsobit komunikační styl tak, aby se hodil k situacím dle potřeb.
• Maximalizovat osobní vliv a důvěryhodnost.
• Naučit se správně předávat zpětnou vazbu a umět ji i přijímat.
• Seznámit se s pozitivní psychologií, přesvědčeními a sugescemi a naučit se naprogramovat svoji mysl pomocí vizualizací a představ.
• Dokázat aktivně naslouchat ostatním a identifikovat skrytá sdělení v tom, co lidé opravdu říkají.
• Zvýšit svoji flexibilitu chování tak, aby vedlo k požadovaným a chtěným výsledkům.
• Předávat svoje sdělení tak, abyste dosáhli optimálního výsledku.
• Používat nové myšlenkové strategie, které zajistí dosažení požadovaných cílů a výsledků.
• Osvojit si základní principy efektivní prezentace a práce se skupinou.
• Naučit se nástroje potřebné k vyvolání příslušné požadované reakce u ostatních.
• Dokázat reagovat empaticky a přitom asertivně prosadit své myšlenky a názory a umět je obhájit.
• Umět odhalit manipulaci ze strany druhých osob a zvládnout se proti ní bránit.
• Dokázat rozklíčovat zda kandidát splňuje požadavky na obsazovanou pozici a identifikovat nesrovnalosti v jeho odpovědích.
• Umět se správně doptávat na kandidátovo minulé chování a dokázat predikovat, jak bude daná osoba jednat a reagovat v jednotlivých pracovních situacích.
• Lépe porozumět kandidátům a maximálně vytěžit omezený čas, který máte k dispozici na pohovor s kandidátem.
• Číst mezi řádky toho, co bylo řečeno a rozvinout své myšlení a vnímání neverbální komunikace.
• Klást správně otázky tak, abyste zjistili potřebné informace o osobnosti kandidáta a jeho vhodnosti na danou pracovní pozici, a to prostřednictvím jazyka, který používá. Posunete pohovory k vyšší kvalitě tím, že se naučíte vidět za slova, číst mezi řádky, rozvinete své vnímání a lépe porozumíte všem kandidátům.
• Rozvinout své verbální i neverbální schopnosti, naučíte se klást ty správné otázky a porozumíte důležitým neverbálním signálům.
• Budovat důvěru při pohovoru a uvolnit kandidáta pro sdělování více informací.
• Zjistit, co kandidáta skutečně motivuje a jak toho využít pro zajištění jeho zájmu nejen o danou pracovní pozici, ale také po nástupu do zaměstnání a během adaptace.
• Zjistit skutečně důležité hodnoty a motivaci kandidáta v pracovním kontextu a porovnat jejich vhodnost s firemní kulturou.
• Sestavit popis pracovní pozice po osobnostní stránce ideálního kandidáta a dokázat ho následně vybrat dle těchto kritérií.
• Psát kvalitní inzerát tak, aby zaujal správné kandidáty dle osobnostního profilu.
• Získat další zkušenosti prostřednictvím otázek a použitého jazyka kandidáta. Vytvoříte si svůj vlastní B&L Model, pochopíte, co vás vnitřně motivuje a jaké máte vlastní tendence k jednání v pracovním kontextu.
Použité nástroje, techniky a postupy
• Neuro-lingvistické programování
- NLP komunikační model – základní informace o fungování lidského mozku a jejich využití při komunikaci a vedení týmu,
- Pozice vnímání – pochopení postojů, cílů, zájmů a vnitřních motivací jednotlivých členů týmu,
- Rapport – techniky pro rychlé vybudování důvěry,
- Kalibrace – techniky pro čtení neverbální komunikace, které mohou odhalit nesrovnalosti v odpovědích; mezi tyto techniky patří B.A.G.E.L. a způsoby pohybu očí na základě přemýšlení, tzv. Oční vzorce,
- Reprezentační systémy – hlavní kanály používané pro získávání, zpracování a předávání informací; využívají se pro zlepšení vzájemné komunikace,
- Metaprogramy – tendence k jednání v daných situacích zjišťované na základě předchozích reakcí; identifikují se konkrétními během rozhovoru na základě slov a spojení, která daná osoba používá,
- Landscape – strukturovaný postup pro základní manažerské koučování; pomáhá identifikovat cíle a motivace jednotlivých členů týmu a pomoci jim v dosahování,
- Meta Model jazyka – základní a snadno zapamatovatelné NLP koučovací jazykové vzorce, které pomáhají rozkrývat vymazané, překroucené a zobecněné části v komunikaci a pomáhají členům týmů přemýšlet „out of box“
- Milton Model jazyka - strukturované jazykové vzorce Ericksonovské konverzační hypnózy, které pomáhají zaměřit mysl klienta a účastníků požadovaným směrem a vybudovat zájem o danou oblast; ve firemní praxi často používané při prezentacích, obchodních jednáních a vyjednávání,
- Neurologické úrovně - NLP změnová technika, která pomáhá dosáhnout požadovaného cílového stavu pomocí lehkého transového stavu a zapojení nevědomé mysli do řešení
- 8krokový NLP prezentační model - strukturovaný prezentační model, který byl vytvořen speciálně pro NLP prezentátory; zajišťuje udržení pozornosti účastníků po celou dobu prezentace a zakotvení požadovaných výstupů a klíčových bodů prezentace.
• Klasické manažerské techniky
- Situační vedení lidí – rozděluje členy týmů do 4 úrovní z hlediska jejich schopnosti řešit daný úkol; na základě toho manažer volí nejvhodnější styl vedení (instruování, koučování, podpora či delegování),
- S.T.A.R. – metoda Behaviorálního vedení výběrového řízení založená na předchozích zkušenostech kandidáta s danou oblastí,
- GROW model - základní a rychle naučitelný koučovací model, který se využívá hlavně v manažerském koučování.
Obsah výcviku
Modul I - Komunikace a řešení konfliktů
Seznámíte se s NLP technikami, které se používají pro zlepšení a zefektivnění komunikace s druhými lidmi, předcházení a řešení konfliktů. Naučíte se, jak se rychle a jednoduše sladit s ostatními osobami i skupinami. Naučíte se číst neverbální komunikaci a identifikovat nesrovnalosti mezi tím, co vám lidé říkají a jak jednají.
• NLP komunikační model
• Verbální a neverbální komunikace
• Rapport
• Kalibrace aneb čtení neverbální komunikace ostatních lidí
• Reprezentační systémy a oční vzorce
• Předcházení konfliktům a jejich řešení
• Pozice vnímání pro pochopení druhých osob
• Asertivní techniky a obrana před manipulací
• NLP typologie osob a její využití v manažerské praxi
• Zpětná vazba a zásady jejího předávání
• Zvládání námitek a obtížné komunikace
• Jazykové vzorce pro efektivnější komunikaci
Modul II - Vedení výběrových řízení
Kurz „Vedení výběrového řízení s NLP“, je založen na rozboru a praktickém nácviku nejnovějších technik vedení výběrových rozhovorů, které jsou postaveny na moderních metodách dotazování vycházejících ze systemického přístupu, Neuro-lingvistického programování (NLP) a metodiky Behavioral & Language modelu.
• Behaviorální vedení výběrového řízení (S.T.A.R.)
• Využití NLP technik k odhalení slabých míst v odpovědích uchazečů
• Čtení neverbální komunikace kandidátů
• Behavioral & Language model pro odhalení tendencí k jednání, hodnot a motivace kandidátů
• Aplikace Metamodelu jazyka do výběrových řízení
• Motivační a pracovní filtry kandidáta a jejich dopad na pracovní chování
• Požadovaný profil kandidáta a sestavení inzerce pozice
• Využití NLP v Assessment a Development Centrech
• Tvorba rozvojových plánů
Modul III - Vedení lidí, hodnocení a koučování
Naučíte se správně stanovovat cíle sobě a ostatním, poznáte, jaký je rozdíl mezi rolí manažera a lídra, a jak správně vést své podřízené a kolegy, na základě jejich zkušeností a praxe. Seznámíte se se základy manažerského koučování a budete si moci prakticky vyzkoušet 3 NLP koučovací techniky. Zároveň se naučíte, jak správně vést hodnotící rozhovory a připravovat rozvojové plány pro svůj tým.
• Stanovení cílů a práce sám se sebou
• Manažer vs. lídr
• Analýza aktuálně preferovaných stylů vedení
• Situační vedení lidí
• Manažerské koučování s prvky NLP (GROW model, Landscape, Neurologické úrovně)
• Základní postupy delegování
• Identifikace tendencí k jednání a motivačních faktorů členů týmu
• Práce s osobními hodnotami (hierarchie hodnot a jejich využití při motivaci, rozvoji a hodnocení)
• Vedení hodnotících rozhovorů
• Příprava rozvojových plánů
• Předávání a přijímání zpětné vazby
• Konstruktivní kritika a pochvala
• Motivace jednotlivců a týmů
Modul IV - Osobní efektivita a práce s časem
Práce s časem a osobní efektivita je základem úspěchu každého manažera a proto se na kurzu naučíte nejen, jak si správně stanovit priority, ale jak se také vypořádat se zloději času a zlozvyky, které vám brání dosáhnout na plánované činnosti. Během kurzu se naučíte několik NLP technik, které vám budou při vaší práci s časem pomáhat.
• Stanovení priorit
• Paretovo pravidlo při práci s časem
• Plánování krátkodobých i dlouhodobých cílů
• Identifikace „zlodějů času“ a plán na jejich odstranění
• Odstranění rutin a zlozvyků a změna vnitřního nastavení
• Práce s časem dle NLP
• Plánování jednotlivých manažerských činností
Modul V - Prezentace
Máte před sebou důležitou prezentaci a nevíte, jak na to? Nevyšla vám prezentace podle vašich představ a nevíte, co a jak zlepšit? Potřebujete zaujmout posluchače a chybí vám inspirace? Kurz prezentační dovednosti s NLP je určen pro ty z vás, kteří se potřebují rychle a efektivně naučit pravidla a principy prezentace a vyzkoušet si je v bezpečném prostředí.
• Analýza současné prezentace
• Sebeprezentace a zaujetí ostatních
• 8 krokový NLP prezentační model
• Odstranění nežádoucích pocitů a obav z prezentací
• Prezentace na poradách a osobních jednáních
• Pochopení zájmů ostatních v kontextu prezentací a porad
• Jazykové modely pro prezentaci (Milton model)
• Manipulace
• Zvládání obtížných situací
Modul VI - Řízení změny
Po absolvování této části budete umět efektivně řídit změny, poradit si s odporem zaměstnanců, motivovat je a vybudovat si výkonnou zaměstnaneckou podporu pro každý projekt/změnu. Aplikace nejnovějších technik NLP vám pomůže zdokonalit vaši komunikaci, rozhodování, vyjednávání, budování týmu, koučování a stanovení cílů, a také se naučíte, jak být dobrým lídrem.
• Stanovit přesvědčivé a důsledně dosažitelné cíle a také jich následně dosáhnout.
• Definovat potřebné aktivity pro každou fázi změny: plánování, vytvoření a implementace.
• Stanovit nejoptimálnější komunikaci změnového projektu v rámci svého týmu.
• Určit klíčové aktivity, kterými mohou sponzoři přispět k úspěchu změnového projektu.
• Zdokonalit efektivitu řízení změn výběrem správných členů týmů s využitím NLP typologie a metaprogramů.
• Přistupovat ke změnovému procesu z nejrůznějších úhlů pohledů.
• Rychle vybudovat rapport s každým, s kým se dostanete do kontaktu.
• Naučit se sérii rychlých technik NLP, které výrazně posílí vaše schopnosti a změní nevyhovující myšlenkové vzorce.
• Zlepšit výsledky sebe i svého týmu tím, že odstraníte vše, co omezuje vaši výkonnost.
• Shromažďovat od lidí konkrétní a kvalitní informace a používat je k dosažení cílů.
• Překročit své cíle a očekávání zdokonalením komunikace, ovlivňováním a motivováním sebe i druhých.
• Vyvinout odolné, dlouhotrvající a praktické schopnosti pro zvládání stresu.
• Zdokonalit svůj výkon na poradách, při vyjednávání a prezentacích.
• Bezproblémově zvládat komplexní situace ve změnovém procesu a při vedení.
• Získat komplexní schopnosti pro řešení problémů.
• Motivovat zaměstnance, aby ze sebe vydali to nejlepší.
• Efektivně komunikovat s použitím metafor, příběhů a prostorových a jazykových kotev.
• Zvyšovat svoji tvořivost, kreativitu a flexibilitu.
Modul VII - Facilitace a vedení porad
Facilitace a vedení porad s NLP vám poskytne seznámení se systemickým a NLP přístupem a s jejich využitím ve vedení skupinových setkání. Cílem facilitace je zapojení všech zúčastněných osob do konstruktivního dialogu, tvorby nových nápadů a dohody o dalších postupech a řešeních. Kurz se zaměřuje na nejdůležitější oblasti nutné pro kvalitní a efektivní facilitaci.
• Co je to facilitace, základní pravidla a metody.
• Základní principy a techniky používané v NLP a systemickém přístupu.
• Vedení porad a setkání metodou facilitace.
• Co je to brainstorming, jeho pravidla a praktické využití a další techniky, které podporují kreativitu (Disney Strategie).
• Techniky navozování Rapportu.
• NLP typologie účastníků a její použití při výběru nejvhodnějšího způsobu komunikace s nimi.
• Základní typy porad - příprava, organizace a vedení.
• NLP jazykové modely a jejich aplikace do Efektivní komunikace.
• Zvolit takový postoj a naladění, jaké chcete během porady mít.
• Využívat moderní technologie, které lze použít při vedení porad.
• Rozpoznat nejčastější chyby a nedostatky, které při vedení porad mohou nastat a postupy jejich řešení.
Modul VIII - Mentoring
Mentoring je profesionální vztah dvou osob, kdy mentor předává své zkušenosti a znalosti menteemu (mentorovanému). Mentor tak působí jako průvodce v určité oblasti či tématu a pomáhá menteemu nalézt správný směr či řešení. Předávání znalostí a dovedností probíhá zpravidla v přirozeném prostředí např. na pracovišti.
• Co je to mentoring, a kde se využívá
• Rozdíl mezi mentoringem a ostatními přístupy
• Individuální mentoring
• Mentoringový program pro tým
• Mentor, jeho role, kompetence a zodpovědnosti; Mentee, jeho role, kompetence a zodpovědnosti
• Pro jaké situace se mentoring hodí a pro jaké nikoli
• Praktické případy a nácvik
• Propojení do praxe
Termíny kurzu
Pro tento kurz aktuálně nejsou vypsané termíny. V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat.
Powered by Froala Editor