Asertivita patří v dnešní době mezi důležité komunikační schopnosti, kterou jednající projevuje úctu k sobě samému i druhým. Asertivní člověk je hůře manipulovatelný, dokáže volně projevit své pocity a přání, kontroluje svůj hněv a dokáže se vcítit do pocitů ostatních. Asertivní chování, kterému Vás má naučit tento kurz, Vám zaručí úspěšná jednání a zajistí respekt.
Co se naučíte
• Zvládat náročné situace v komunikaci
• Hájit a prosazovat zájmy své i ostatních
• Prakticky využívat asertivní komunikaci v pracovním i osobním životě
• Umět říkat ano/ne podle toho, co doopravdy chcete
• Mít lepší komunikaci a vztahy s druhými lidmi
• Lépe a efektivněji čelit manipulativnímu jednání
• Vyjadřovat své vlastní pocity
• Zvládat řešit emočně vypjaté situace
• Efektivněji řešit konflikty mezi jednotlivci i skupinami
• Umět ovlivnit svoji úroveň stresu
• Pochopit motivy svého chování a chování druhých
• Ovlivňovat své emoce žádoucím směrem a u druhých nemusíte vyvolávat negativní reakce, když je kritizujete, odmítáte podáváte výtku apod.
• Více rozumět svým vnitřním bariérám, které vám brání v asertivní komunikaci
• Vědět, co všechno je asertivní komunikace a co už je manipulace
• Lépe orientovat v zátěžových situacích.
• Dosáhnout lepší výkonnosti v zaměstnání.
• Zvýšit svoji odolnost vůči stresu.
• Posílit vlastní sebejistotu a sebevědomí.
• Zlepšit vztahy na pracovišti, eliminovat konflikty a nedorozumění
• Zvýšit spolupráci s ostatními a zefektivní se komunikace obecně
• Získat konkrétní návody a rady, které ihned můžete využít v praxi.
Obsah kurzu
• Co je asertivita
• Definice asertivity, její možnosti a rizika
• Rozdíl mezi asertivním, agresivním a pasivním chováním
• Cíle asertivního chování
• Typy asertivního jednání
• Vnitřní bariéry asertivity a jejich odstranění
• Co je manipulace
• Typy manipulátorů
• Jak rozpoznat manipulaci
• Kontra-manipulační techniky
• Asertivní obrana proti agresi a manipulaci
• Praktický nácvik
• Základní asertivní techniky
• Šest základních asertivních technik
• Aktivní naslouchání
• Verbální a neverbální komunikace
• Prosazení oprávněných požadavků
• Zvládání emočně nabitých situací
• Praktický nácvik
• Asertivní NE
• Zásady asertivního odmítnutí
• Praktický nácvik
• Kritika
• Reakce na oprávněnou a neoprávněnou kritiku
• Konstruktivní kritika
• Praktický nácvik
• Asertivní práva a povinnosti
• 10 základních asertivních práv
• Základní asertivní povinnosti
Pro koho je kurz určen
Pro manažery a pro všechny, kdo chtějí více rozumět sobě i druhým, kteří chtějí rozšířit možnosti, jak reagovat na složitější situace v komunikaci, a kteří chtějí zvýšit efektivitu svého jednání a komunikace. Pro ty, kdo potřebují říci "ne" a občas se jim to nedaří, někdy mají pocit, že dělají více to, co chtějí druzí než to, co chtějí oni sami a chtěli by se prosadit a současně nenarušit dobré vztahy. Je určený především pro ty, kteří chtějí změnu. Naučíte se odolávat manipulativnímu chování, přijímat chválu a oceňovat ostatní, reagovat přiměřeně na kritiku, sami kritizovat, je-li to třeba, prosazovat přiměřeně vlastní požadavky, říkat NE bez pocitu viny. Získáte zdravé sebevědomí a přestanete se trápit zbytečně!
Termíny kurzu
Pro tento kurz aktuálně nejsou vypsané termíny. V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat.
Powered by Froala Editor